İdam edilen 10 tane Üst Düzey Nazi'nin son sözleri


1) Joachim von Ribbentrop

İnfaz edilen ilk isim olan Nazi Almanya'sı Dışişleri Bakanı Joachim von Ribbentrop "Tanrı Almanya'yı korusun" dedi ve daha sonra "Son dileğim, Almanya'nın kendi varlığını fark etmesi ve doğu ile batı arasında bir anlaşmaya varılmasıdır. Dünya'ya barış diliyorum" dedi ve idam edildi.


2) Wilhelm Keitel

İkinci sırada olan Mareşal Keitel platformun tepesine çıkıp kalabalığa baktı ve yüksek sesle "Yüce Tanrı'yı Alman halkına merhamet etmeye çağırıyorum. Benden önce 2 milyondan fazla Alman askeri vatan uğruna ölmeye gitti. Artık oğullarımı takip ediyorum; hepsi Almanya için" dedi ve idam edildi.



3) Ernst Kaltenbrunner

Üçüncü sırada olan Ernst Kaltenbrunner'in son sözleri "Alman halkımı ve anavatanımı sıcak bir yürekle sevdim. Ben halkımın kanunlarına göre görevimi yaptım ve halkımızın bu kez asker olmayan adamlar tarafından yönetilmesinden ve benim haberim olmayan suçların işlenmesinden dolayı üzgünüm" dedi ve son cümlesi ise "Almanya, iyi şanslar" oldu.



4) Alfred Rosenberg

Dördüncü sırada olan Alfred Rosenberg ateistti ve son sözün var mı sorusuna "hayır" diye cevap verdi ve idam edildi. İdamı en hızlı gerçekleşen kişi o oldu.



5) Hans Frank

Beşinci sırada olan Hans Frank'ın son sözleri ise "Esaretim sırasında gösterilen muameleden dolayı minnettarım ve Tanrı'dan beni merhametiyle kabul etmesini diliyorum" dedi ve idam edildi.


6) Wilhelm Frick

Altıncı sırada olan 69 yaşındaki Wilhelm Frick kısa ve öz konuştu. Son sözleri "Yaşasın sonsuz Almanya" oldu ve idam edildi.


7) Julius Streicher

Yedinci sırada olan Julius Streicher ise en ilginç konuşmalardan birini yaptı. Adın ne sorusuna bağırarak "Heil Hitler" diye cevap verdi. İkinci kez sorulan soruya yine bağırarak "adımı iyi biliyorsun" diye cevap verdi. Üçüncü kez sorulduktan sonra ise yine bağırarak ismini söyledi. Platforma doğru çıkarken "Artık iş Tanrı'ya gidiyor" diye bağırdı. Platforma çıktıktan sonra aniden döndü ve "Purim Festivali" diye bağırdı. Daha sonra ise "Bolşevikler bir gün seni asacak" dedi. Son sözü ise "Adele, sevgili eşim" oldu ve idam edildi.



8) Fritz Sauckel

Sekizinci sırada olan Fritz Sauckel Darağacına çıktıktan sonra bağırarak "Masum ölüyorum. Cümle yanlış. Tanrı Almanya'yı korusun ve Almanya'yı yeniden büyük kılsın. Çok yaşa Almanya! Tanrı ailemi korusun" dedi ve idam edildi.



9) Alfred Jodl

Dokuzuncu sırada olan Alfred Jodl ise sakin bir şekilde Darağacına çıktı ve "Selamlar sana, Almanyam" dedi ve idam edildi.



10) Seyss-Inquart

İdam edilen son kişi olan Seyss-Inquart ise "Umarım bu infaz, 2. Dünya Savaşı trajedisinin son eylemi olur ve dünya savaşından alınacak ders, halklar arasında barış ve anlayışın var olması gerektiği olur" dedi. Son cümlesi ise "Ben Almanya'ya inanıyorum" oldu ve idam edildi.

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski